MIT LIV MED STRESS OG DEPRESSION
STRESS & DEPRESSION
DU ER IKKE ALENE!
stress og depression
Det kan være svært at vende det dystre
tankemønster til positive tanker, men jeg
gjorde det, så det kan du også - tro mig.
Jeg kan desværre ikke sige at det er let,
tværtimod så kræver det et kæmpe arbejde
med dig selv, men som man siger ”tiden
læger alle sår” og det er ikke løgn, for din
krop kan udrette mirakler, hvis du passer
og plejer den.

Ordsprog

Hvis du tænker for længe på det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben.



Søg råd, ikke hos dem der er gamle, men hos dem der har prøvet at lide.



Vor lykke beror ikke på en forandring af stilling, men på et forandret sindelag.



At forstå andre er at være klog. At forstå sig selv er at være viis.



Der findes mange stier til bjergets top, men udsigten deroppefra vil altid være den samme.



Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved. Men måske kan du forhindre dem i at stoppe op og bygge rede i dit hår.





Ord er ikke andet end bobler på vand men gerninger dråber af guld





Grav brønden, før du bliver tørstig.





Når tordenskraldet lyder, er det for sent at holde sig for ørerne.




Den, der vil flytte bjerge, begynder med at fjerne de små sten.




Det højeste man kan nå, er ikke aldrig at falde, men at rejse sig efter hvert fald.

Generelle gode råd


  1. Hvis du elsker rødvin, drik et til to glas om dagen - ikke en hel flaske.
  2. Hvis du elsker slik, spis eventuelt kun ”lørdagsslik” (så har du også noget at se frem til) - ikke én pose hver dag.
  3. Hvis du elsker en stor fed flæskesteg med brun sovs, spis det hver tredje måned - ikke hver måned.
  4. Hvis du drikker en kande kaffe eller mere om dagen, sæt forbruget ned - drik kun en til to kopper om dagen.



Success Achievement -- Your Guide for Moving
Forward Daily (Part 3)
Success Achievement -- Your Guide for Moving
Forward Daily (Part 2)
Success Achievement -- Your Guide for Moving
Forward Daily (Part 1)
Her nogle gode råd til hvordan du når dine mål (på engelsk)

Har du selv nogle gode råd, som har hjulpet dig til at få det bedre eller har været med til at gøre det nemmere for dig, at komme igennem dagen, må du meget gerne sende dem til os, for så lægger vi dem op på siden hér, så andre kan få glæde af dem.

Send dit/dine gode råd til stressogdepression.dk - der er selvfølgelig fuld anonymitet / dit navn vil IKKE blive offentlig gjort.


Gode råd fra brugerne af stressogdepression.dk

Indsendt d.19/09-2011.
Planlæg din uge.

Det gør du på følgende måde:
Lav et skema over ugen, hvor du indsætter alt hvad du skal lave fra mandag - søndag, lige fra hvornår du står op til hvornår du går i seng.
Nu kan du meget nemt se hvor meget ”fritid” du har og hvornår.
På denne måde kan du se om du planlægger din tid forkert.
Dette kan frigive nogle ressourcer i hjernen, planlægning = overskud.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Copyright © 2011 stressogdepression.dk  l  Alle rettigheder er forbeholdt stressogdepression.dk  l  Kontakt: stressogdepression.dk

Stop aldrig en medicinsk behandling uden samråd med din læge/behandler. Medicin må ikke stoppes fra dag til dag, men kræver en langsom nedtrapning.

GODE RÅD


I denne sektion har jeg samlet nogle gode råd, som jeg enten har fået undervejs eller selv

fundet frem. Fælles for dem alle er, at de på en eller anden måde har hjulpet folk på vej til

et bedre psykisk helbred.


I boksen til venstre har jeg samlet rådene i forskellige kategorier, for at gøre det lidt

nemmere og for overskuelighedens skyld.


Det bedste råd, jeg har fået og som blev det første ”lille” skridt i den rigtige retning mod

helbredelse (om end der var langt til mål), fik jeg af en kollega. Det bedste råd fordi det

skulle vise sig at blive grundstenen til en bedring og fordi det virkede for mig

- for dette råd er jeg ham evigt taknemmelig! (Se eventuelt min mail til ham HÉR)

Hvad var dette råd, som skulle vise sig at være det første spadestik imod bedring?

Ordene var simple, men så stærke, da han fortalte mig følgende: Omsæt din energi til

mere energi!

Her vil du måske spørge, hvordan du skal omsætte energi til mere energi, når du

absolut ikke er i besiddelse af nogen form for energi!?!?! Svaret er igen simpelt, for om du

tror på det eller ej, vil der komme en dag før eller siden, hvor du vil føle en lille smule

overskud og netop denne dag skal du prøve på at komme udenfor og gå en tur.

Du skal altså IKKE bare sætte dig i sofaen og nyde, at du har det lidt bedre end normalt,

nej du skal omsætte denne lille smule af psykisk/fysisk energi, som du

kan mærke, til en lille gåtur.

Du skal tage de få ”gode” timer/dage, som små gaver, du kan omsætte til energi.

Et andet råd, som nærmere er en konstatering, lyder som følgende: For at slippe af med stress eller komme ud af en depression, skal der én ting til - FORANDRING.

Du er nødt til at forandre dig, fordi den person du er i dag, har påført dig dine lidelser. Det kan være på grund af din måde at tænke på, på grund af den måde du handler i en given situation, det kan skyldes den måde du agerer på overfor andre eller måden du lever på.
Så det virker vel ret logisk når jeg skriver, at der skal ske en forandring, for uden en personlig forandring, er der store chancer for tilbagefald.

Et tredje råd handler om, hvor vigtigt det er for dig, at få fred og ro fra ALT! Du har nu mere end nogensinde før brug for fred og ro fra dine omgivelser. Det være sig arbejdspladsen, fagforeningen, kommunen og dine nærmeste, som kan være tilbøjelige til at bede dig om ting, som eventuelt at gøre hele huset rent, nu hvor du går hjemme. DU SKAL OVERHOVEDET IKKE HAVE NOGLE OPGAVER, SOM FØLES SOM PLIGTER - altså ting ”DU SKAL”. Det eneste du skal bruge tiden på nu, er at finde dig selv igen, og jo hurtigere dine omgivelser forstår dette, desto hurtigere kan du komme oven på igen!!!  

  

Den græske læge Hippokrates udtalte for 2.500 år siden ”Naturen læger alle sygdomme”
Vil du vide mere tryk HER

Til toppen
HJEM INDLEDNING MIN HISTORIE STRESS DEPRESSION ANGST GODE RÅD REDSKABER NYHEDER FLERE HISTORIER BLOG TEST HJERNEN LYMFESYSTEMET